woensdag 23 maart 2011

lekker jusje

Op de een of andere manier was dit maggi-doseerjus-pakje mijn huis binnen geslopen.Ik weet gewoon eerlijk gezegd niet eens meer hoe en waar.Nu ben ik eerlijk gezegd niet zo van de jus-zakjes en maak liever,als ik al jus wil zelf een lekker smakelijk jusje van de aanbaksels van het vlees. Dat is niet alleen lekker en goedkoop, het is ook gewoon best gemakkelijk en soms hou ik daar wel van.
Hoe werkt dit pakje?? Er zit vrij veel poeder in waarvan je dus naar smaak veel of weinig in water kunt schudden en wat na enkele minuten koken een werkelijk echt smakelijk jusje oplevert.Je doet er dus meerdere keren mee, want het is ook handig af te sluiten.Het klontert niet en ook de geur is goed, de structuur is na het koken zelfs een beetje lobbig te noemen.Een echte aanrader dus om zo eens te gebruiken als je eens lekker makkelijk wilt doen of als je niet zo goed bent in zelf snel een lekker jusje te maken.

4 opmerkingen:

  1. Zo hebben wij daar de potjes-variant van in huis. Enkel en alleen voor de stamppotten met worst ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik gebruik ook alleen pakjes jus als we rookworst eten,maar ik ben wel van plan om aankomende winter als ik zelf vlees braad gewoon meer jus te maken en dan in te vriezen ,dan heb ik altijd een makkelijke en gezondere jus als we rookworst eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In Natuurwinkels en/of speciaalzaken kun je miso kopen.
    Het is er in kleuren, geuren en smaken.

    Probeer het eens.
    De lekkerste bouillon, soep, jus en saus is er mee t e maken.

    Smakelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was vroeger helemaal fan van die 'juutjes' en ik kocht ze ook heel vaak. Maar sinds ik weet hoe makkelijk het is om dat allemaal zelf te maken, hoef ik ze niet meer. Ik vind dat er nogal veel ingrediënten inzitten die ik niet kan thuisbrengen en ik weet graag wat ik eet.

    BeantwoordenVerwijderen