zondag 7 februari 2010

champignonsoep

Voor  in het weekend maak ik graag een soepje, lekkker makkelijk met een snee zelfgebakken brood erbij om te soppen.Iedereen happy.
Nu gebruik ik liefst geen pakjes, zeker voor soep is dat ook helemaal niet nodig.
Men fruite een uitje, ik had bosuitjes gebruikt, want die lagen nog naar mij te lachen op het aanrecht.
Daarop/in gooi je de schoongemaakte en in kleine stukjes, zo je wilt plakjes champignons.Deze bak je lekker mee ondertussen maal je veel verse peper erover heen.Dan 1-2 eetlepels bloem en een restje creme frais, wat ik nog over had van verjaardag van manlief.
Het word nu dus een beetje klonterig geheel, maar dta geeft niks, laat je daar niet door uit het veld slaan, na een paar minuutjes gooi je er 1-1,5 liter water bij en de daarbij behoordende hoeveelheid bouilionblokjes, ik neem voor deze versie groentebouilionblokjes, omdat mijn dochter vegetarisch eet.( Of eerlijk gezegd ik gebruik vegetarische groente bouilionpoeder van de maggi, waarbij een theelepel vor een klein klontje staat)
Maar goed laat het geheel een minuut of 10-20 koken, serveer met lekker zelfgebakken brood in dikke sneetjes.

1 opmerking: