dinsdag 31 augustus 2010

hartige taart vegetarisch

Dit recept is geinspireerd op dit recept(klik) van de AH.
Ik heb er zelf echter het een en ander aan veranderd, natuurlijk ;-)
Zo maakte ik zelf een korstdeeg (omdat ik geen bladerdeeg meer in huis had en geen tijd had of te lui was  ;-) 0m naar de winkel te gaan) en paste ik de hoeveelheden aan om een grote taartvorm te kunnen maken, mijn grootste is 32 cm?
korstdeeg:300 gr gezeefde bloem - 1kleine theel zout - 120 gr in blokjes gesneden koude boter - 1 eidooier - 2-4 eetl ijskoude melk ( het moet niet te palkkerig zijn, mag zelf wel wat droog/kruimelig zijn ) Na alles in de broodbakmachine tot een balletje deeg gekneed te hebben zet je dit 30 min koud weg.Daarna bekleed je de ingevette vorm met het deeg .
Als vulling nam ik een pak doperwtjes uit de diepvries( 450 gr) en 200 gr kaas, oud en jong gemengd, geraspt,wat vers gemalen peper,100 ml melk en 4 -5 eieren, hussel dit geheel door elkaar en stort het dan in de taartvorm, nog wat geraspte kaas on top, voor een mooie afwerking.
Ikzelf bakte deze taart op 220 graden in mn hete lucht over in ongeveer een uur gaar ( ik kijk zelf altijd even tussen door hoe ver het ermee is, hij moet wel gaar van binnen en niet zwart van buiten zijn, dus soms pas ik hitte en tijd wat aan)
Ik serveerde het geheel met een rucola-sla uit eigen tuin met een mosterddressing .
Ik noemde de taart de griezeligegroenesnottebellentaart, toen de kinderen vroegen wat we aten die dag.
Taart ging schoon op dus de volgende keer maak ik er 2 .

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Via Wendy kom ik op je blog terecht.
    Leuk!!!

    Ik ga je blog meteen linken op mijn Moestuinblog, daar staan ook recepten op namelijk!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen