woensdag 9 december 2009

en hoe dan verder?

Hoe ging het verder met het zuurdesempje?Nou nogal gemakkelijk ik pakje er een hompje af ik schat een 100 gram en deed dat in een tuppertrutbakje.Vervolgens in de koelkast.
Daar haalde ik het na 1 dag weer uit en deed net alsof ik gewoon een brood ging bakken maar ipv gist deed ik mn hompje erin.En ik liet het 14 uur rijzen.
Hoe:
in de bbm op stand deeg
Wat:
250 gram waldkornmix
250 gram bloem
300 ml water
flinke lepel honing
1 theelepel zout
olie
de volgende dag( na 14 uur dus) de bbm op stand bakken gezet, heel gemakkelijk dus en ook het resultaat was een mooi en luchtig lekker en niet zuursmakend brood.OHjah je kunt voor het bakken weer een hompje eraf halen om morgen of overmorgen weer een brood mee te bakken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten